Vintertid


Det blev en tripp till Ronneby idag för att hälsa på min farmor.
Vi kör trots alla varningar om att man inte ska ut och köra i Skåne. Men vi skulle ju till Blekinge så... Jag kan ju säga att det var ännu mer snö i Blekinge än i Kristianstad. Det tog oss 1 timme och 40 minuter att komma till Ronneby eftersom man bara fick köra i 60 km/h på motorvägen. Det brukar ta en timme. Jag skulle fått köra idag, men nej det fick jag inte. Kanske lite tur det för man såg nästan inte vägen.

Hos farmor åt vi, fikade, åt lite till och drack kaffe. Det brukar bli så. Trevlig dag i alla fall.

Kvällen spenderades med Madde och Louise.
Vi skulle tittat på Svensson Svensson, klassiker(!). Dock blev det mest prat och inte så mycket tittande. Mysig kväll!

På med kängorna och redo att åka.



Påbylsad, kallt var det idag.



Även bilen var redo.



Snökaos och dimma, fin kombination. Bitvis såg man ingenting.



Bil och lastbil som hade krockat. Värsta långa kön var det. I motsatta körfältet som tur var för oss.



Vintertid.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0