Fucking Åmål


Hemma från skolan idag med. Mår något bättre idag. Kan bero på att jag tröttnade på att ligga i min säng och tycka synd om mig själv. Istället tog jag en dusch, klädde på mig ordentligt, borstade håret och tänderna. Det hjälpte faktiskt. Man kanske till och med skulle ta och måla naglarna. Tror det skulle göra susen. Nej men skämt och sido så har jag bokstavligt knarkat såna där gula halstabletter. De ger en bedövande känsla i halsen. Mycket effektivt. Nu kan jag svälja utan att det gör allt för ont. Upptäckte dock nyss att man tydligen bara fick ta 3 tabletter om dagen. Men vad fan, 3 stycken kommer man ju ingen vart med.

Jag har i alla fall underhållit mig själv med att titta på Fucking Åmål. En riktig klassiker som innehåller tusen klockrena citat. Som t ex:

Jessica: Stå inte där!
Elin: Vadå?
Jessica: Det är en A-brunn!
Elin: Men väx upp!
Jessica: Acne, abort, arbetslös, alkoholist, anorexia
Elin: Men går du på dagis fortfarande?
Jessica: Analsex, astma, aids
Elin: Men är du helt dum eller? Du står ju på en själv!
Jessica: Ja, men det här är en K-brunn.
Elin: Det är bara du som tror att K betyder Kärlek. Det betyde kräkas!
Jessica: Jaja, men flytta på dig nu, du står ju på en A-brunn.
Elin: Kondylom, k(c)ancer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0