Framtiden


Vi hade SYV på besök idag. Hon är förvirrad och allmänt dum i huvudet, men ändå. Vi fick i alla fall en massa information om vad man kan göra efter studenten. Jobba? Plugga vidare? Resa? Plugga utomlands? Bara chilla hemma?

Ja, vad ska man egentligen göra? Jobba, det hade ju varit trevligt att få jobb direkt men hur stor är egentligen chansen. Plugga vidare, i så fall till vad? Tror inte jag pallar att göra det direkt i alla fall. Resa, hade ju varit sjukt skoj men med vilka pengar då? Plugga utomlands, nja det är nog inte min grej. Men arbeta utomlands hade ju varit kul. Tänk i något varmt land med någon slags turism. Mm kanske det. Bara chilla hemma, max tills augusti när skolorna börjar igen. Det hade anatgligen blivit sjukt drygt i längden.

Jag kom på vad som hade varit det roligaste någonsin. Att vara med i någon slags dokusåpa. Robinson till exempel. Tänk en gratis resa till någon exotisk ö där man dessutom kan vinna en miljon. Eller Paradise Hotel, haha ;) Jag älskar sådana program. Jag känner mig sjukt ytlig nu, men något sådant är verkligen min dröm. Ja vi får väl helt enkelt se vad som händer i framtiden. Jag kan inte bestämma mig nu.

Visst ser det underbart ut.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0