Vi kommer dö på lördag


Har varit och inhandlat träningskläder och skor idag.
Jag, Malin och Elin flängde runt på Stadium, Team Sportia och Intersport. Bäst var när vi gick in på Stadium och skulle titta på skor.

Killen: Hej behöver ni hjälp?
Elin: Vi ska springa en mil på lördag, har ni några löparskor?

Kan ju säga att han antagligen tyckte vi var dumma i huvudet. Vi fick i alla fall lite tips.

1. Ät ej äpple eller andra saker med syra i innan loppet. Det ger mer mjölksyra. Hrm vilka saker finns det syra i då...?
2. Ät massor med kolhydrater. Kokade därför pasta när jag kom hem!
3. Köp helst löparskor för minst 1000 kr, de är bättre! Kan ju säga att jag köpte skor för under 1000 spänn... Tror han vi är gjorda av pengar eller?
4. Drick inte så mycket under loppet. Det ger håll om man är otränad(hrm).
5. Försök inte springa ikapp andra deltagare som är bättre och snabbare. Check!
6. Ha klocka på dig och försök springa på ca en timme. Vi hade ju räknat med två timmar men okej...

______________________________________________

För er som inte vet det har jag, Malin, Elin och Louise av någon anledning valt att träna som vårt projektarbete. Vi ska springa en mil på lördag, sedan träna och sedan springa ett till lopp i mars. Vi ska sen se hur mycket vi har förbättrats. Lycka till. Vi kan behöva det...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0