Tv-kväll


Torsdagar har blivit en riktig tv-kväll. Bänkade mig framför tv:n direkt efter maten vid 7. Började att titta på Vem Vet Mest. Riktigt underskattat program. Jag gillar frågesporter. Sedan fortsatte man med frågesporter. Halv 8 var det Postkodmiljonären. Vi är självklart medlemmar och kammar hem en miljon då och då, not. 250 kr är väl ungefär vad vi är uppe i. Programmet är i alla fall trevlig underhållning.

Klockan 8 var det Mammas Pojkar. Så patetiskt program och jag kan inte låta bli att titta. Det går alltså ut på att 20 tjejer med blont hår och silikontuttar flyttar in i ett hus i Spanien. De ska alla dejta samma tre killar. Killarnas mammor ska bo med dem i huset. Mammorna vill hitta svärmorsdrömmen till deras son och är emot allt från silikonbröst till piercingar. En av mammorna vill dessutom att deras son ska träffa en kvinna som är oskuld och blir lite upprörd när hon upptäcker att en tjej arbetar som strippa. Tjejerna är störda. Mammorna är störda. Killarna får man egentligen inte se så mycket av. Men jag kan fortfarande inte låta bli att titta som sagt.

Klockan 9 tittade jag på Inlåst. Det handlar om ett gäng kriminella killar som ska genomgå en behandling. Under typ 12 dagar ska de vara inlåsta på ett fängelse med föredetta kriminella män. Det är faktiskt ganska intressant.

Klockan 10 tittade jag på Debatt. Det debatterade först om den 15-åriga tjejen Therese som blev mördad av två jämnåriga. Anledningen att jag tittade var dock att de skulle debattera plastikkirurgi. Eller det var egentligen inte anledningen. Utan den riktiga orsaken var att bloggaren Paulina skulle vara med. Jag vet, jag är bloggberoende. Hon sa dock inget kul, korkat eller allmänt roligt. Lite synd. 45 minuter av mitt liv det där.

Oj vilket långt onödigt inlägg det här blev. Här ser vi alltså hur många timmar man kan spendera framför onödiga tv-program. En anledning kan ju också vara att pappa ockuperade datorn med släktforskning. Inget kul.

Pojkarna med deras mammor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0