ZZZzzzZZzzzzz


Haha måste säga en sak innan jag ska sova.
Min mamma har blivit övertygad om att man kan få cancer och kommer dö i förtid om man är uppe efter klockan 12 för ofta.

Mamma: Nina, gå och lägg dig! (klockan är 23:30)
Jag: Varför då?
Mamma: Det är inte bra att vara uppe för länge.
Jag: Nehe, men ni kan sitta och släktforska halva natten?
Mamma: Det var EN natt. Jag försöker att gå och lägga mig före klockan tolv varje kväll.
Jag: Jaha, men jag har lov.
Mamma: Det är vetenskapligt bevisat att man lever längre om man lägger sig före klockan tolv. Det är inte meningen att man ska vara vaken på natten när det är mörkt. Våra kroppar är gjorda för att vara vakna på dagen.
Jag: Jaha...
Mamma: Man kan få cancer om man är uppe till efter tolv för ofta!
Jag: Jo, och det får man ju inte av allt annat också...
Mamma: Det är skillnad på att sova en timme för klockan tolv och en timme efter. Den timmen efter ger inte lika mycket för våra kroppar.
Jag: Men lägg av.
Mamma: GÅ OCH LÄGG DIG!


Ja, vem är uppe klockan tre mitt i natten. Ni kan ju se vem som vann. Haha. Min mamma är bra rolig ibland. Hon tvärvägrade McDonalds ett tag, bara för att de sa att man kunde få cancer av pommes frites. Jag kommer antagligen att dö i förtid. Det är vetenskapligt bevisat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0